شاخص قیمت خوراک ایران
امروز: 6 مرداد ماه 1403
کاربر عزیز خوش آمدید
کمیته دیپلماسی غذا و سفیر آشپزی 1403/3/17

کمیته دیپلماسی غذا و سفیر آشپزی با مشارکت انجمن صنفی کارگری آشپزان و سرآشپزان استان تهران و شرکت فرصت آفرین قرن متعاقب برگزاری اولین جشنواره دیپلماسی غذا در تاریخ 17 بهمن 1402 در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما تصمیم گیری و ایجاد شد.

کمیته دیپلماسی غذا و سفیر آشپزی بدنبال شناسایی افراد آموزش  دیده ی آشپزی- دوزبانه- آموزش دیده ی میزبانی- آموزش دیده ی قنادی- آموزش دیده ی نوشیدنی ها- آموزش دیده اصول ارتباط با مشتری- آموزش دیده ی سازمان دهی و اجرای رویداد- دارای مطالعات درباره کتاب های تاریخی و فرهنگی کشور میباشد.

این کمیته به اشتغال زایی در داخل و خارج کشور برای افراد آزاد و خصوصی و همچنین توسعه مشاغل دورکاری و اینترنتی و آزادکاری کمک مینماید بنابراین افراد علاقمند و مستعد و پیگیر خیلی سریعتر می توانند به موفقیت دست بیابند.

دیپلماسی غذایی عبارتی است از ایجاد ارتباط با سایر کشورها و فرهنگها از طریق فراورده‌های غذایی و نوشیدنی‌ها. دیپلماسی غذایی یکی از مهم‌ترین مسائل در صنعت گردشگری است که چندی است انجمن صنفی کارگری آشپزان و سرآشپزان استان تهران و شرکت فرصت آفرین قرن روی آن تمرکز کرده اند تا یکی از مهم ترین مسائل صنف آشپزان و میزبانان را حل نمایند.

سفیر در لغت به معنای فرستاده و نماینده یک سازمان یا کشور در محلی دیگر است.فردی که به عنوان سفیر انتخاب می‌شود، نمادی از فرهنگ، هویت، منافع و ارادهء یک ارگان در سایر ارگان‌ها است.“سفیر”  عالی‌ترین نماینده آن ارگان محسوب می‌شود و نسبت به آن وظایف و مسئولیت‌هایی دارد. هر سفیر با توجه به این که نماینده چه سازمانی است، وظایف مختلف اما مشخصی دارد؛ اما ویژگی بارز یک فرد به عنوان سفیر، سخن‌سنج و هدفمند بودن است؛ چرا که اصلی‌ترین وظیفه سفیر، تحقق اهداف استراتژیک و حمایت از حقوق ارگانی است که به آن تعلق دارد.

کمیته دیپلماسی غذا و سفیر آشپزی با مشارکت انجمن صنفی کارگری آشپزان و سرآشپزان استان تهران و شرکت فرصت آفرین قرن متعاقب برگزاری اولین جشنواره دیپلماسی غذا در تاریخ 17 بهمن 1402 در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما تصمیم گیری و ایجاد شد.

کمیته دیپلماسی غذا و سفیر آشپزی بدنبال شناسایی افرادی با شرایط زیر می باشد تا بتواند اهدافی که در ادامه گفته خواهد شد را محقق نماید:

آموزش  دیده ی آشپزی- دوزبانه- آموزش دیده ی میزبانی- آموزش دیده ی قنادی- آموزش دیده ی نوشیدنی ها- آموزش دیده اصول ارتباط با مشتری- آموزش دیده ی سازمان دهی و اجرای رویداد- دارای مطالعات درباره کتاب های تاریخی و فرهنگی کشور.

البته لازم نیست فرد متقاضی عضویت در کمیته دیپلماسی غذا و یا فرد متقاضی عنوان سفیر آشپزی دارای همه شرایط بالا باشد.

چون قرار است این کمیته به اشتغال زایی در داخل و خارج کشور برای افراد آزاد و خصوصی و همچنین توسعه مشاغل دورکاری و اینترنتی و آزادکاری کمک نماید بنابراین افراد علاقمند و مستعد و پیگیر خیلی سریعتر می توانند به موفقیت دست بیابند.

اهدافی که افراد هسته اولیه کمیته دیپلماسی غذا و سفیر آشپزی برای فعالیت ترسیم نموده اند عبارتند از:

تعیین رویدادهایی که نیازمند سفیر آشپزی می باشند. طبقه بندی سفرای آشپزی برای رویدادهای مختلف در داخل و خارج کشور- تعیین تعرفه حق ماموریت اعزام سفرای آشپزی به رویدادها- تعیین تعرفه حق عضویت اعضای کمیته دیپلماسی غذا- تعیین تعرفه حق عضویت سفرای آشپزی- تعیین رویدادهایی که کمیته دیپلماسی غذا در آنها مشارکت در برگزاری نماید- تعیین نمایندگان جهت ارتباط مستمر با سفارت خانه ها کنسولگری های کشورهای خارجی در داخل کشور- تعیین نمایندگان جهت ارتباط مستمر با برگزارکنندگان نمایشگاه ها و رویدادهای خارجی در کشورهای خارجی- تعیین نمایندگان جهت ارتباط با وارد کنندگان- تعیین نمایندگان جهت ارتباط با صادرکنندگان- و در نهایت تهیه قالب رسمی فعالیت برای تعریف در سازمان امور اداری و استخدامی کشور ویژه کارکنان دولت که حائز شرایط و علاقمند به همکاری با کمیته دیپلماسی غذا و سفیر اشپزی می باشند.


شاخص قیمت خوراک ایران